Ужице – Помоћ, савет и подршку, за 8 година постојања, преко СОС телефона за жртве породичног и партнерског насиља ужичког Женског центра потражило је преко 700 жена. За многе од њих позив на број 0800 333 445 био је први корак ка доношењу одлуке шта даље радити. Стручна лица онима који их позову пружају психолошку, социјалну и правну помоћ, односно информације о могућностима које им се нуде и начинима заштите. Невена Остојић консултанткиња на СОС телефону каже да су она и њене колегинице увек спремне да саслушају жене које су у проблему и понуде им релевантне информације. Често се сусрећу са примерима да жене поверују да се ситуација са насилним партнером може поправити па одустају од борбе, а онда се предомисле и поново позову њихов центар. И тада, као и први пут када се јавила, жена ће од њих добити пуну подршку и разумевање. Позиви могу бити и анонимни.
“Оно што жртве охрабрује да се прво обрате нама јесу одређени принципи рада које ми као СОС телефон имамо, а разликују се од институција када одете да пријавите насиље. То је пре свега да оне могу бити анонимне, бар у том првом моменту. Просто могу само добити, у доносу на свој случај, релевантне информације и подршку. Затим све информације које поделе са нама су потпуно поверљиве. У том првом моменту, када оне нису донеле одлуку и преломиле да пријаве насиље, плашећи се шта ће све након тога уследити, управо зато им је лакше да прво причају са нама, да добију све информације које су им потребне”, каже психолошкиња.
Иако је СОС телефон у оквиру Женског центра замишљен да функционише као регионална услуга, његов рад у финансијском смислу није препознат од свих општина нашег краја. “Поред нашег дугогодишњег заговарања да на неки начин све општине Златиборског округа учествују у финансирању нашег СОС телефона, јер по закону то је обавеза локалних самоуправа, већ неко време наш рад финансира само град Ужице, општина Чајетина из године у годину и неколико година општина Ариље. Од прошле године и општина Рашка, иако није са територије Златибортског округа, али су препознали потребу да за своје суграђане имају и једну такву услугу”, истиче Невена Остојић.