Интезивирани радови на деоници од Паковраћа до Пожеге

Чачак / Лучани / Пожега – Ауто – пут Милош Велики најзначајнија је саобраћајница у западној Србији која повезује Моравички и Златиборски округ. Тренутно су најинтензивнији радови на деоници од Паковраћа до Пожеге која се сматра једном од најзахтевнијих јер пролази кроз брдовит терен а више од трећине овог дела ауто – пута је на мостовима и у тунелима.

Ова деоница дугачка је 19, 5 километара али је конфигурација терена значајно утицала на динамику радова. Тунел Лаз кроз планину Јелицу је пробијен и у његовој унутрашњости у току су електро – машински радови.

Тунел Лаз је физички завршен сада већ, у смислу да су изведени грађевински радови, да је опрема монтирана, преко 98 одсто.

– Међутим, тај остатак се односи на функционална испитивања и пробе којима се сви системи који су уграђени тестирају и доказује се њихова исправност. Тек тада тунел може да добије дозволу за пуштање у рад”, казао је за РИНУ  руководилац стручног надзора Владимир Петровић.

А када се изађе из тунела Лаз следи 7, 5 километара до улаза у тунел Муњино брдо. Та је деоница захваљујући терену кроз који пролази захтевала примену свих могућих инжињерских конструкција, а на тој траси налази се чак 16 мостова и петља Лучани.

Од укупно 7, 5 километара тренутно је око пет километара ове деонице под два носећа слоја асфалта а на преосталом делу до петље Лучани изводе се радови на коловозној конструкцији, тампонски слојеви и врло брзо ће уследити асфалтирање и тог дела.

– Од укупно 16 мостова углавном су сви завршени, преостали су само завршни радови као што су уређење пешачких стаза и постављање ограда”, рекао је одговорни надзор за трасу Иван Пунишић.

И петља Лучани је у завршној фази и на њој се тренутно изводе асфалтни радови а након завршетка тих радова биће постављена наплатна станица.

Тунел Муњино брдо посебна је и најзахтевнија прича. Десна цев недавно је пробијена, док је у левој остало још око 100 метара, али специфична геологија захтева да радови спорије напредују.

„У питању је таква стена која не може да се минира већ се копа багером и мањи је корак ископа, у таквим ситуацијама увек постоји опасност од обрушавања, па се примењују додатне мере.

На овом великом градилишту радови су, кажу извођачи, убачени у „пету брзину” и комплетан завршетак очекује се на Видовдан следеће године.

ИЗВОР И ФОТО: ГЗС / РИНА

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Fill out this field
Fill out this field
Молимо вас да унесете ваљану адресу е-поште.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up