Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је јуче радове који се изводе у тунелу Муњино брдо, на деоници ауто-пута Паковраће – Пожега и уверио се да изградња тече по плану, како би та деоница, у складу са обећањем председника Србије Александра Вучића, била завршена и пуштена у саобраћај у октобру.
Министар је одржао радни састанак са извођачима, код самог тунела Муњино брдо, један од два на тој траси, уз тунел Лаз. Муњино брдо био је највећи изазов за извођаче, због конфигурације терена.
“Тунел Лаз смо већ скоро завршили и опремили, а Муњино брдо је био један од најтежих тунела за пробијање и сугурно најтежи тунел који смо копали у Србији”, рекао је Весић.
Дужина тунела је око 2,7 километара, односно 2.755 метара у левој и 2.745 метара у десној тунелској траци, а како је Весић навео, остало је да се ископла још око 545.4 метра у левој и око 525.76 метара у десној тунелској траци.
Истовремено се, додаје, раде евакуациони излази за пешаке, на сваких 280 метара, а поред тога, на два места у тунелу биће могуће возилима прећи из једне у другу тунелску цев, у случају саобраћајне несреће.
То значи да се тунел гради по свим светским безбедносним стандардима, нагласио је министар.
“Успели смо да пробијемо најтеже стене када је у питању њена структура и геолошки састав која нам није омогућавала претходних година да брже радимо. У једном тренутку се копало свега 0,8 метара дневно. Сада радимо пет метара дневно, а пробијаћемо и по осам до 10 метара дневно у наредном периоду, како би све било урађено на време и по свим стандардима. Све радимо како бисмо испунили обећање председника Србије Александра Вучића, да овај део ауто-пута буде завршен до октобра”, рекао је Весић.
Према његовим речима, када у октобру у саобраћај буде пуштена деоница ауто-пута до Пожеге, кинеска компанија ЦРБЦ започеће радове на деоници према Дугој пољани, ка Црној Гори дужине 74 километра.
Истовремено, у складу са обећањима, почеће и изградња ауто-пута ка Котроману, ка Републици Српској и БиХ, а у првој фази радиће се деоница до Сушице, код скретања за Златибор, чиме ћемо и та планина бити повезана на мрежу ауто-путева.
“У Србији када се заврши један инфраструктурни пројекат, наставља се други и то је део политике изградње и саобраћајног повезивања свих делова земље, коју води председник Вучић. Да сваки део Србије буде повезан, јер се тиме обезбеђују стране инвестиције, више радних места, бољи живот грађана и даљи економски развој земље”, поручио је министар Весић.
Руководилац надзора на изградњи деонице ауто-пута од Прељине до Пожеге Владимир Петровић пренео је да је извођач радова, кинеска компанија ЦРБЦ, мобилисала све своје ресусре и да се радови несметано одвијају.
Потврђује да тунел Муњино брдо по геолошким условима представља најсложенији тунел на друмским саобраћајницама који је у новије доба извођен у Србији.
“Сада се изводе радови на ископу и примарној подгради, паралелно са радовима на изградњи секундарне, финалне подграде, уз пробијање још нешто више од 500 метара у обе тунелске цеви”, рекао је Петровић.
ИЗВОР И ФОТО: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре